Categorie
Verkoopprijs tot
Merk
Brandstof
Bouwjaar

BMW E34 M5 3.6 clubsport track day

 
BMW E34 M5 3.6.

De M5 heb ik al meer dan 10 jaar in mijn bezit. In de afgelopen jaren is de auto omgebouwd tot clubsport circuitwagen waarmee je ook nog normaal de openbare weg op kan.
In 2018 begonnen met een zeer uitvoerige revisie van de auto. Gaandeweg is er veel veranderd en verbeterd. Zie hieronder een uitgebreid overzicht van de aanpassingen, verbeteringen en revisies.


Motorblok
Motor is in 2018-2019 gereviseerd door MMA Motorenrevisie te Amersfoort. Tijdens deze revisie zijn de volgende zaken aangepakt:
· Kleppen ingeslepen
· Nieuwe klepgeleiders
· Nieuwe klepseals
· Nieuwe distributie inclusief tandwielen, spanners en geleiders
· flexhoon
· zuigerveren
. oliepomp
· Lagerwerk,
· Nieuwe pakkingen (vanzelfsprekend)

Motorblok aanbouwdelen
· Injectoren gereviseerd door Prickartz Consult in Duitsland
· Gaskleppen afgesteld
· Nieuwe rotor en verdeelkap
· Nieuwe bobine
· Magnecor bougiekabels inclusief pulsenteller
· Nieuwe krukassensor
· Nieuwe brandstofdrukregelaar
· Nieuwe Bosch Brandstofpomp en relais
· BMW E36 M3 oliekoeler
· Revshift motorsteunen
· BMW E34 M5 radiator.

Motormanagement
· Originele ECU voorzien van op maat gemaakte EAT D’Sylva tech software. Mark D’Sylva is een Canadese software engineer en heeft voor deze M5 RON98 software geschreven. Motor levert nu 385nm koppel en 325PK. Ook is de originele toerenbegrenzer behouden (7250tpm).

Motor algemeen
Sinds revisie is er minder dan 10.000km mee gereden. Motor verbruikt geen olie, gedocumenteerd.
Op het circuit blijft de olie tussen de 90 en 100 graden. Water temperatuur idem.

Alle kleppen staan nominaal op 0.30mm behalve de 2 uitlaatkleppen van de 6de cilinder. Die staan op >0.35mm.

Uitlaat
· Volledige Supersprint uitlaatlijn vanaf het spruitstuk.

Aandrijving
· Getrag 280/5 versnellingsbak gereviseerd(!) door MMA Motorenrevisie met onder andere nieuwe schakelstangen van BMW zelf.
· E46 M3 rubbers
· Sperdifferentieel omgebouwd naar Drexler spec door KMP Motorsport . Afstelling sperdifferentieel is pure telepathie.

Sturen en stuurdelen
· BMW E34 M5 stuurhuis gereviseerd door Hydroline Trade.

Onderstel
· Bilstein Motorsport onderstel gereviseerd en geupdate door Madeno Racing in 2019. Onderstel is door Modiho ontwikkeld op de Nurburgring. Onderstel geeft het gevoel dat de M5 slechts 1000kg weegt.
· Intrax toplagers met nieuwe uniballs.
· BMW 850 verstevigingskruis voor de vooras. Zorgt voor een veel stijvere vooras omdat het een integraal onderdeel is van de draagarmconstructie.
· Bovenste draagarmen met uniballs van Wokke Performance
· Onderste draagarmen met uniballs van Lemforder
· Achteras uitgerust met zwarte Powerflex bussen.
· Nieuwe ‘dogbones’ in achteras.

Remmerij
· Brembo F40 remklauwen op de vooras met nieuwe schijven en nieuwe Hawk HT10 blokken.
· E34 M5 klauwen achter met nieuwe schijven en Hawk HP+ blokken
· Stalen remleidingen rondom
· Hoofdremcilinder Porsche 997 GT3. Deze hrc heeft een zuiger van 27mm. Dat past beter bij de grotere Brembo klauwen. Beter doseerbaar en vergemakkelijkt heel-toe schakelen!

Exterieur
· BBS RC 300 velgen
· Custom made carbon motorkap. Scheelt 10kg in de neus. Is zeer degelijk gemaakt dus deze waait niet weg op de autobahn.
· Custom made carbon sun roof delete. De carbon insert zorgt voor een gewichtsbesparing van 20kg op het hoogste punt van de wagen. Het effect hiervan is ongekend.
· 2020 nieuwe voorruit
· Originele lak verkeerd in goede staat.
· Rechter voordeur heeft op de sierstrip wat roest. Dit beperkt zich tot sierstrip.
· Auto is keihard! Nergens roest!

Interieur
· Fail safe! Externe oliedruk en olietemperatuurmeter van VDO. Wanneer de oliedruk onder 0.75 bar komt gaat er een hopieptoon af in de auto.
· Recaro SR kuipstoelen.
· Gele QSP gordels,
· Originele tapijten in de auto maar dan wel uitgedund ter behoeve van gewichtsbesparing. Deze tapijten zorgen er voor dat de auto geen hinderlijke klankkast wordt
· Deurkaarten van dun en zacht vezelhout met alcantara stof. Dus geen idiote vlijmscherpe aluminium platen die bij een crash als messen door de cabine kunnen vliegen.
· Zijramen van de voordeuren kunnen open met een druk op de knop.

Kortom, een zeer complete auto. Wil je echt kunnen genieten van de potentie op het circuit dan moet er een rolkooi in. Ik heb dit nooit gedaan omdat ik ook veel weekendjes met de auto op pad ging. Een rolkooi op de openbare weg vind ik niet verstandig. Gewicht van de auto is rond de 1425kg.

Ik heb nog een garage vol met reserveonderdelen (motorblok, versnellingsbak, velgen enz enz). Bij interesse kunnen de onderdelen tegen een meerprijs geleverd worden.

Prijs: €21.500,00

Prijs: € 21.500,-

 
Contact informatie:
hugo smink
Tel: 0630396684
 
E-mail direct met de aanbieder
 
 
Copyright RaceAutoTeKoop Nederland B.V. - Alle rechten voorbehouden