Categorie
Verkoopprijs tot
Merk
Brandstof
Bouwjaar

Bmw E36 323i Daytona Violet Ciruitauto Nurburgring

 
E36 323i Daytona Violet
Ingevulde boekjes en vrijwel complete onderhoudshistorie is aanwezig.
267.143NAP wordt nu in de wintermaanden vrijwel niet mee gereden.

Wegens inkrimping hobby overweeg ik mijn e36 te verkopen. In mijn bezit zijn de volgende modificaties uitgevoerd:

Interieur

- Wiechers rolkooi (6 punts Chroom-molybdeen, enkele deurbuis, diagonaal achter, gordelbuis met ingelaste vloerplaten)
- Zwart vloerkleed pasgemaakt om de rolkooi buizen
- Ltec stuurnaaf
- Sparco stuur
- M3 pook
- Driftworks stoelframes
- Sparco pro 2000 stoelen
- Schroth racing profi II gordels (fia keur tot 2021)
- Alu plaat als schot tussen achterbak en achterbankgedeelte
- Armsteun van zwart leer
- Z3 shortshifter met nieuwe bus
- Radio delete paneel
- E36 m3 zwart leer deurpanelen voor, achter geen panelen
- Hard motorsport door pull strap conversion
- Nieuw gaspedaal
- OMP aluminium pedaalcovers

Exterieur

- Voorbumper, grillhouder, 4 overfenders, achterbumper, achterklep en spoiler zijn in de zomer 2018 opnieuw gespoten.
- Origineel fabriek af e36 m3 pakket
- Originele e36 m3 spiegels
- E36 m3 rood/wit achterlichten
- Originele e36 m3 gt spoiler
- Originele e36 m3 gt voorsplitter plank
- Steunen en gt hoeken bij de voorsplitter zijn niet origineel bmw i.v.m. slechte verkrijgbaarheid
- Felony Form style overfenders voor en achter. Origineel plaatwerk aan de achterkant is verwijderd, met nieuw plaatwerk gelast en vervolgens behandeld tegen roest. Montage met blindklinkmoeren en zwarte boutjes
- BBS RC302 8.5j et15 17inch velgen
- Toyo r888r semi slicks (ongeveer 4mm profiel)
- Aluminium ventielen
- Motorsport hardware tapeinden/moeren i.p.v. wielbouten
- Brede stootlijsten met Bmw motorsport logo
- Nieuwe ruitenwissers
- Parkeer sensoren achter

Motor

- M52b25
- Castrol 10w60 olie + oliefilter
- 2.5 inlaatspruitstuk
- IRP half pu/half alu motor en baksteunen
- Nieuwe waterpomp met alu schoepen i.p.v. plastic
- Nieuwe thermostaat
- Nieuwe multi riemen
- Alle vacuum slangen nieuw
- Olie afscheider leidingen nieuw
- Nieuwe bougies ngk
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuw inlaat rubber tussen gasklep en luchtmassameter
- Open lucht filter
- Mishimoto aluminium radiateur
- e36 m3 overflow tankje
- Koelsysteem draait nu op gedemineraliseerd water i.p.v. kvs
- Electrische fan
- Rvs einddemper met nieuwe ophangrubbers
- Nieuwe accu
- OMP veerpootbrug

Onderstel/remmen

-Bilstein b16 schroefset in hoogte en hardheid verstelbaar, veren aan de achterkant zijn vervangen voor een set van Remmo Autosport + stelringen. E36 m3 toplagers
- Nieuwe e90 spoorstangen (in verband met spoorbreedte/overfenders voor)
- Nieuwe e36 stuurkogels
- Nieuwe stuurhuishoezen
- E46 voorste draagarmen
- E36 m3 voorste stabilisator stang
- Meyle verbindings stokjes tussen stabilisator stang en schokbreker
- E36 m3 voorremmen
- E36 m3 voorste fusee stukken/kingpins (wiellager LV is vervangen)
- Ferodo ds3000 remblokken voor
- Brembo remblokken achter
- Achter subframe met Powerflex bussen
- Uniballs in achterste draagarmen
- Buitenste draagarmen achter nieuwe Strongflex bussen en wiellagers
- 3.15 diff i.p.v. 2.93 + nieuwe olie en pakkingen (geen sper)
- Staalflex remleidingen rondom (6)+ groot deel van harde leidingen vernieuwd met t stuk achter en wartels
- Motul 5.1 remvloeistof
- Subframe ophangpunten achterkant zijn verstevigd met platen van Bmw
- Subframe voorkant verstevigd met gelaste platen waar de motorsteunen bevestigen tegen het uitscheuren
- E36 m3 gt x brace
- Veertorenversteviging voor (origineel Bmw) + achter
- Camberarmen Paul Vlasblom

Waarschijnlijk vergeet ik nog wel een aantal onderdelen. Mocht het nog te binnen schieten dan vul ik het aan.

Wat meer foto’s zijn hier te zien: https://drive.google.com/drive/folders/10CGouJi7uVZ89_3iizSO9iEuQPlsJPxJ?usp=sharing

Kortom, een zeer complete auto die direct klaar voor het circuit is. De auto gebruikte ik voornamelijk voor touristenfahrt op de Nurburgring. Hierbij reed ik rondetijden van ongeveer 8.30BTG, in mijn ogen kan er met een betere bestuurder zeker rond de 8 minuten BTG gereden worden. Het ‘clubsport’ achtige interieur zorgt ervoor dat er op een relaxte manier van en naar het circuit gereden kan worden.

De minpunten:
- Er zit kleurverschil tussen de nieuw gespoten en niet gespoten delen. De nieuw gespoten delen zijn wat voller van kleur. Zowel de gespoten als niet gespoten delen heb ik nooit laten poetsen . Dit zal het waarschijnlijk al veel dichter bij elkaar brengen en meer glans geven. Tevens laat er wat blanke lak van de motorkap los (10 bij 5cm schat ik).
- Tellerbak valt soms uit. De ene keer blijft de tellerbak nog geen seconde uit en een andere keer kan dit 15 tot 20 seconden zijn. De tellerstand en dagteller lopen wel gewoon door. Soms heb ik er honderden kilometers geen last van en een andere keer meerdere malen per minuut.
- Dorpel rechts is gerepareerd en apk waardig echter is dit niet heel netjes gedaan.

In november komt er weer een nieuwe APK op. Prijs met deze specificaties is €9500, zeer licht bespreekbaar (alleen naast de auto). Ik heb geen haast met de verkoop. Mocht de auto niet worden verkocht dan rij ik er aankomend seizoen weer mee verder. In overleg kan de auto kan verkocht worden met mindere specificaties wat de vraagprijs omlaag brengt. Veel van de onderdelen kunnen verwisseld of gedemonteerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verkoop zonder gt splitter en wing/deurpanelen/stoelen/gordels/velgen of met standaard 323i remmen/koelsysteem. Mocht je dit willen stuur me dan even een bericht wat je eventueel niet erbij wil of wat je budget is. Dan kijk ik wat er mogelijk is.

Laagste prijsvragen krijgen geen reactie.

Prijs: € 9.500,-

 
Contact informatie:
Martijn Kooij
Tel:
 
E-mail direct met de aanbieder
 
 
Copyright RaceAutoTeKoop Nederland B.V. - Alle rechten voorbehouden