Categorie
Verkoopprijs tot
Merk
Brandstof
Bouwjaar

MGB Full FIA 1964

 
1964 Multiple Winning FIA MGB for Sale

Dit is een eenmalige gelegenheid om onze serie winnaar, en ongeklopte 1964 Pull Handle
historic FIA MGB renauto te kopen.
Deze auto werd door RDR ( RAY DAVIS RACING) in 2015 gebouwd op het chassis van een
Links gestuurde Californische donor auto.
De auto werd totaal van de grond op gerenoveerd, zonder naar de kosten kijken, voor een
veel hogere priijs dan de aktuele verkoop prijs.
Motorsport Magazine in UK refereerde naar onze autoin een 2017 verschenen artikel als
" De snelste FIA MGB in de wereld ".
FIA HTP papieren voor onze auto zijn geldig tot 2026.

GOODWOOD MEMBERS MEETING 2018

Deze auto werd in geen enkele van de Equipe GTS evenementen waarin zij deelnam verslagen.
Beste tijd op op het Silverstone classic GP layout ; 2.36.785
De auto heeft ook rennen gewonnen in de Historic Masters Pre66GT - C1 klasse, waar zij in
Qualifying sneller was dan 2 liter Porsches.
De auto qualificeerde 34ste overall et beste tijd in zijn klasse voor de Spa Classic 6 hours met
een record tijd van 3.3.228 ( Met Avon ZZ's).
Door deze sucessend, werd de auto geinviteerd voor de Ronny Hoare Trophy op de wereldwijd
bekende Goodwood 76th Members Meeting in maart van dit jaar.
De auto eindigde in deze race als achtste generaal, dit voor veel snellere machines.
DE AUTO ZAL IN DE TOEKOMST WEER IN GOODWOOD GEINVITEERD WORDEN.

Onze MGB is zeer distinctief in de Historische Belgische Equipe Gele kleur. Door zijn buitegewone
competitiviteit werd door andere deelnemers verschillende malen protest neergelegd, en werd
tot vandaag tweemaal door scrutineers gecheckt, en steeds voor conform verklaard.
De motor werd in 2017 door de Engelse MSA geschekt en ook voor legaal verklaard.
Het FIA relement stipuleert duidelijk dat alle MGB Historische renautos met een 3 synchro
versnellingsbak moeten rijden, dit is ook het geval voor Peter Auto rennen en vele andere
Europese rennen het geval.

- Auto gebouwd op basis van een originele 1964, zeer begeerde " smalle tunnel " body.
- Auto is links gestuurd
- Motor is een 1840cc CMES motor, deze motor is zeer sterk op fe dynamometer.
- 3 synchro Versnellingsbak, sinds 2 races kompleet gereviseerd.
- LSD ( Limited slip differential)
- Tweevoudige 110 liter tank, deze kan voor korte rennen uitgebouwd worden.
- Kofferdeksel in aluminium.
- Auto is met 830 kg preies op het Fia voorgeschreven gewichtslimiet
- Korte ( zijdelinkse) en lange uitlaat.
- 8 minilite velgen met banden.
- Hoge standaard interieur met quick release stuurwiel en stack instrumenten etc.

Deze auto is enkel te koop daar wij in een andere Historische renserie willen deelnemen.
De auto is voor besichtiging te zien bij QUINNTECH RACING in READING / BERKSHIRE
Engeland.
Wij zijn in het bezit van een volledige fotoset van de chassis bouw en restauratie.

Enkel serieuse aanvragen aub.

Er is geen BTW op deze verkoop.

Prijs is ; 56,000 Euros, kan niet verhandeld worden, daar er ook geen BTW op deze verkoop
te betalen is.

Kontaktpersoon ;

Guy Ramakers

Tel ; 00 352 59 32 36 of 00 352 621 455 751.

Email ; ramakersguy@gmail.com

Prijs: € 56.000,-

 
Contact informatie:
Ramakers Guy
Tel: 00352621455751
 
E-mail direct met de aanbieder
 
 
Copyright RaceAutoTeKoop Nederland B.V. - Alle rechten voorbehouden